MÁLYI Heti foglalkozás 2
A mai foglalkozáson a szegénység témakörét kezdtük el vizsgálgatni.
Indításképpen fényképeket néztünk meg nehéz sorsú gyerekekről, családokról, hajléktalanokról és általában szegénységben élőkről. A gyerekek elmondták, hogy ők is találkoztak már hajléktalanokkal, koldusokkal Miskolc utcáin.
Elszörnyülködtek azon, hogy milyen körülmények között élnek napjainkban is emberek. Miben hátrányos az ő helyzetük, hogyan lehet segíteni nekik, illetve rajtuk ? A foglalkozás második felében drámajátékot játszottunk. A témája az volt, hogy új gyerek érkezik az osztályba, akin látszik, hogy szegényebb, mint az osztálytársai. Az új tanulót a többiek nem fogadják be, kirekesztik, mert más mint ők. Hogyan élte meg az osztály és hogy élte meg az új gyerek ezt a megalázó helyzetet?
A drámajáték után mindenki elmondhatta szabadon az érzéseit, és véleményét a szituációról. Azt is megbeszéltük , hogy min kellett volna változtatni az osztálynak, mi lett volna a normális, elfogadó és befogadó viselkedés.
Ma volt a pályázat 2. foglalkozása. Csapatjátékot játszottunk, mindenkinek volt egy szerepe a csoportban. Azt játszottuk, hogy jött egy szegény gyerek az osztályba. Nagyon jól éreztem magam. Egyre jobban várom, hogy menjek Hodászra.
Nagyon jó volt a mai foglalkozás. Ma azt játszottunk , hogy volt egy szegény gyerek és nekünk kritizálni kellett. Például, hogy nem szép a ruhája, nem divatos stb. Még néztünk egy kis filmet is, ami a szegényekről szólt, nagyon sajnáltam őket. A szerepjátékban jó szerepet kaptam. Nagyon tetszett az egész és már várom a következő órát.