PROGRAMOK

ELŐADÁSOK

A pályázat keretében meghatározott célokat és lehetőségeket figyelembe véve egy szakmai értelemben több modulra épülő programot dolgoztunk ki, amely a gyerekeknek egyszerre kínál és mutat alternatívát, és nyújt menedéket az élet különböző helyzeteinek feldolgozásához, a társadalom legkülönbözőbb szintjein élő emberek elfogadásához, megértéséhez. Az előadások programja olyan szakmai modulokra épül, amelyek követik a költészet életszerű szituációinak kettős, érzelmi és értelmi alapú feldolgozásának lehetőségeit. Az előadásokkal célunk a megjelölt témák mentén az információk, ismeretek bővítése, a mindennapi helyzetekben tanúsítható viselkedési módok, magatartásminták meghatározása, a státuszgyakorlatok révén az alá-fölé- és a mellérendeltségi helyzetek kipróbálása és kezelése, a valós kapcsolati hálók kialakítása és karbantartása, a morális kérdések helyes kezelése.

 

Az előadások az alábbi témák mentén haladnak:

o a társadalmi egyenlőség kérdésének fontossága (egyenlőtlenség területe: nemi, faji, etnikai, vallási alapú hátrányos megkülönböztetés)

o partneriskolával és térségével kapcsolatos ismeretek

o az önkéntesség fontossága

 

HETI DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK

A heti délutáni foglalkozások célja, hogy a gyerekekben tudatosítsa az adott kérdéskör mondanivalóját, problematikáját, a dilemmák feloldhatóságát, segítsen helyesen gondolkodni az erkölcsi kérdésekben, illetve mások megítélésében.

A beszélgetések prózai formában, de könnyen megérthető, felfogható nyelven közelítik meg azokat a témákat, amelyek az előadásokon elhangzanak, illetve bemutatásra, kipróbálásra kerülnek.

 

A heti délutáni foglalkozások az alábbi témák mentén haladnak:

o a társadalmi egyenlőség kérdésének fontossága (egyenlőtlenség területe: nemi, faji, etnikai, vallási alapú hátrányos megkülönböztetés)

o partneriskolával és térségével kapcsolatos ismeretek

o az önkéntesség fontossága

 

PÁLYAORIENTÁCIÓS FOGLALKOZÁSOK

A foglalkozások célja a megismert kompetenciák révén történő orientáció, a mindennapi helyzetekben tanúsítható viselkedési módok, magatartásminták meghatározása, az egyéni célok megismerése, kijelölése, a státuszgyakorlatok révén az alá-fölé- és a mellérendeltségi helyzetek kipróbálása és kezelése, a valós kapcsolati hálók kialakítása és karbantartása, a morális kérdések helyes kezelése.

A tervezett pályaorientációs ismeretanyag egy új filozófiát közvetít a fiatalok számára, amely révén lehetővé válhat az életpálya-szemlélet elsajátítása, a személyes élet perspektíva megtervezése iránti igény felkeltése, valamint az önismereten és a pályaismereten alapuló pályaválasztási döntés előkészítésének fontossága.

KULTURÁLIS PROGRAMOK

Azt szeretnénk, ha a pályázati programban résztvevő diákok az igényes, értékes, de könnyen fogyasztható kultúrával találkoznának, ezért több különböző stílusú zenekar és előadó koncertjén vehetnek részt. Mások mellett Huzella Péter Kossuth-díjas zeneszerző-előadóművész, Gerendás Péter Liszt-díjas zeneszerző-előadóművész, a kultúra fiatal nagykövete, a Kávészünet zenekar, a Kaleidoszkóp-díjas Sajtkukacz együttes és Bakos-Kiss Gábor színművész előadását is megnézhetik.

A zenei programsorozat a kulturális identitás és értékmegőrzés mellett felhőtlen szórakozás keretében segít közelebb vinni a foglalkozásokon is alkalmazott költészetet a gyerekekhez.

A zenekari koncertek interaktívan zajlanak, és jellegük miatt maradandó élményt nyújtanak a fiataloknak. Különösen azzal, hogy emberközelivé válik a költészet és megérzik, megértik, hogy a versek szerzői is elsősorban emberek, akik éppúgy megélték az általunk is átélt helyzeteket, mint mondjuk az előadók vagy maguk a tanulók.

 

SZEMÉLYES TALÁLKOZÓK

A partneriskolák tanulóinak és pedagógusainak közös személyes találkozója a projekt megvalósítása során két alkalommal valósul meg.

A találkozók egymás iskolájának meglátogatását jelentik a projektbe bevont tanulók és pedagógusok részéről, vagyis az első alkalommal az egyik intézmény projektbeli résztvevői látogatnak el a partner intézményhez, míg a második alkalommal ugyanez fordítva történik.

Mindkét alkalommal közös szabadidős programon vesznek részt a tanulók és a pedagógusok, ezen a vendéglátó intézmény saját kulturális értékeit, sportsikereit mutatja be a partner intézmény diákjainak és pedagógusainak (pl. szakkörök, foci és kézilabda csapat bemutatója, énekkar és közös éneklés). Mindez nagyban hozzájárul iskoláink és pedagógia programjaink kölcsönös megismeréséhez.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>